2017. augusztus 28., hétfő

USA első rész: California (I)

Az érkezés
Egy fárasztó, 12 órás út után repülőgépünk leszállt Los Angeles nemzetközi repülőterén. Miután sikeresen átmentünk a vámellenőrzésen, a terminál előtti buszmegállóhoz igyekeztünk, hogy a buszra felülve az autókölcsönző társaságnál felvegyük előre lefoglalt autónkat, amellyel a következő 3 hétben bejárjuk Amerika 4 államát.

Első automataváltós autónk lévén, elsőre nem tudtuk, hogyan kell vezetni, de mire az autópályára kiértünk, már egész jól ment a vezetés. A Los Angeles központjától délre fekvő Seal Beachre igyekeztünk, ahol aznap este ismerőseinknél szálltunk meg.

Első nap
Los Angeles Kalifornia legnagyobb, míg az Egyesült Államok második legnépesebb városa, több, mint 17 millió lakosa van.

Reggel, mire felébredtünk, a reggeli már az asztalon várt minket, hogy miután elfogyasztottuk, nekivághassunk Los Angeles felfedezésének.
A szomszédos Long Beachre mentünk, hogy egy szervezett hajós túra keretén belül bálnákat nézzünk meg természetes környezetükben, az óceánban.
A hajónk ki is futott a hatalmas kikötőből, elhaladt az óriási áruszállító óceánjárók mellett, majd utána meghallottuk, amint a túravezetőnk azt mondja: "Delfinek 9 óránál". Ekkor mindenki a hajó bal oldala felé fordult, és tényleg ott volt egy nagy csoport delfin.

Mi is közelítettünk feléjük, és ők is felénk. Végül már a hajó elejénél is és oldalánál is delfinek úsztak, és 10 percig kísértek minket, amíg a kapitány el nem kanyarította a hajót, mert a távolban egy bálna vízoszlopa volt látható.

Közelebb érve megpillanthattuk, hogy amint a bálna levegőt vesz, jellegzetes vízoszlopot lő a magasba. Ezután még 3 bálnát néztünk meg közelről, mielőtt visszaindultunk volna a partra.
Miután visszaértünk, sétáltunk egyet a parton, ahol ebédeltünk is, majd úgy döntöttünk, délutáni programként bemegyünk Los Angeles belvárosába.

A központban sétálva elállt a nyakunk, hisz mind csak felfele néztünk, és csodáltuk a magasabbnál magasabb felhőkarcolókat, európai emberek lévén nem gyakran volt szerncsénk ilyenhez.
Már sötétedett, mire indultunk vissza a Seal Beach-i szállásunkra.

Második nap
Reggel az ismerőseink felpakoltak minket hűtőtáskával, rágcsálnivalókkal meg mindennel, ami egy csaknem három hetes sivatagi úthoz szükséges, és már indultunk is az arizónai Flagstaff nevű városba, ahol következő három napra volt szállásunk foglalva.

Jegyárak:

• Bálna nézés: 35 USD

Megjegyzések

• Az út szélén bárhol ingyenesen parkolhatunk, kivéve, ha az meg van festve valamilyen színnel (például: piros-tilos parkolni, kék-kerekesszékes parkoló, sárga-rámpás parkoló stb.)
  • A jelzőlámpás kereszteződéseknél mindig fordulhatunk jobbra, kivéve, ha ki van írva, hogy nem szabad (no turn on red)
  • A jelzőlámpa nélküli kereszteződéseknél annak a járműnek van elsőbbsége, amely először ér oda.