2016. december 16., péntek

Cinque Terre

Cinque Terre (jelentése öt föld) a Ligur-tenger partjának egyik zord és nehezen megközelíthető része La Spezia városától északnyugatra, Porto Venere és Levanto települések között. Nevét a területén osztozó öt településről kapta: Riomaggiore, Manarola, Vernazza, Corniglia és Monterosso al Mare.
Két napos látogatásunk során egy távolabb eső szálláshelyen laktunk, ahonnan autóval közelítettük meg úti célunk, La Speziat és a Cinque Terre városait.

Első nap.

A szállásról kora reggel indultunk Portovenere városába, annak érdekében, hogy üres parkolót találjunk.
Miután szerencsésen parkolóhelyet találtunk, és befizettük két órára a parkolódíjat, elsétáltunk a központig, majd végig a tenger partján levő gyalogos úton. Innen felkanyarodtunk előbb egy nagyobb térre, ahonnan remek kilátás volt a nyílt tengerre, majd a szűk utcákon keresztül a helység várát szerettük volna megközelíteni. Sajnos egy aznap este tartandó esemény miatt nem engedtek fel a várba. Kissé letörten, de annál nagyobb kíváncsisággal vágtunk neki, hogy újabb szép utcácskákat fedezzünk fel. Az olasz óvárosokhoz híven itt is találhatunk bőven az imént említett utcákból. A központba visszaérve láttuk, hogy még maradt idő a két óra parkolásból, ezért úgy döntöttünk, hogy megnézzük, hova vezet a várfal mellett jobbra induló túrista ösvény. Megérte, hiszen egy új magasságból és nézőpontból láthattuk a tengert...

Portovenere

Portovenere után egy Lerici-i strandot kerestünk fel. Ez egy eldugott öböl volt, amit csak a helyiek (és mostmár a kedves olvasó is) ismernek. (Lerici ugyan már nem a Cinque Terre-hez tartozik, de ha La Speziaba utazunk semmiképp se hagyjuk ki ezen strandjának látogatását.) Lericit délre elhagyva kb. 2 kilométer után az út jobb oldalán egy parkolót találtunk, itt hagytuk az autót. A biztonságos leparkolás után a főúton kb. 1 kilómétert visszagyalogolva bal oldalt (a tenger felén) egy szűk kaput vettünk észre. Ezen mentünk át, majd le a lépcsőkön jó sokat, és az alján ott volt a kersett öböl. Kissé meglepődve tapasztaltuk, hogy többen vannak, mint azt gondoltuk, de maradt hely nekünk is.

Második nap.

Erre a napra a Cinque Terre két városa (Riomaggiore és Manarola) közti túra volt betervezve.

Riomaggiore
Az autót La spezia ingyenes parkolójában hagytuk, ahonnan egyenes úton mentünk a La Spezia centrale állomásra. A 8 órás vonattal utaztunk Riomaggiore városába.
A riomaggiorei állomásról felfele induló úton haladtunk szerpentínesen. Az utolsó kanyar előtt balra kiinduló, 531-es jelzésű ösvényen folytattuk utunk Manarola felé. (Az 531-es egy meredeken emelkedő túraösvény, amit ha lehet, ne az Olaszországbeli nyaralásunk legmelegebb napján próbáljunk megtenni...)
Ezen az ösvényen Manarolaba érkezve megnéztük a várost, majd a strandra mentünk. Délben kezdtünk fürdeni, és délutánig itt töltöttük az időt.
A fél hatos vonattal utaztunk vissza La Speziaba, ahol esti programként meglátogattuk a város központi sétálóutcáját.

Manarola

Jegyárak:

• parkoló, Portovenere: 2.50 euró/óra
  • parkoló, La Spezia: ingyenes
  • vonat, La Spezia-Riomaggiore: 4 euró
  • vonat, Manarola-La Spezia: 4 euró

Megjegyzések:

• Ha a felsorolt parkolók bármelyikében helyet szeretnénk találni, érdemes korán elindulni, mert később megtelnek.
  • A Cinque Terre városainak látogatásához használjunk vonatot, mert autók számára nagyon kevés parkoló van, és nehezen megközelíthetőek.